ריהוט משרדי התורם לבריאות העובד או לסביבת עבודה נעימה יותר, או אפילו ריהוט לבתי קפה ההופך את חדר האוכל הארגוני ממטבחון קטן למקום מפלט מהשגרה השוחקת - יכולים להוות גורם מכריע בהגברת פריון העבודה ובסופו של דבר לתרום לשורה התחתונה ולהעביר אותה מהפסד לרווח.
גם אם קביעה זו נשמעת מופרכת משהו - הרי שבחינה מעמיקה יותר שלה תגלה רבדים פשוטים, קלים וזולים ליישום המאפשרים שינוי מוחלט של האווירה במקום העבודה, גיבוש ויצירת רוח צוות והמהווים טיפול מונע ומוקדם בנושאים רגישים כתנאי השכר.
למספר גורמים משקל מהותי בעיצוב תחושה ואווירה, עבור העובד ובהם - יחסי אנוש, סביבת העבודה הפיזית, אתגר ועניין וכמובן תנאי השכר. תנאי השכר מהווים את מוקד החיכוך העיקרי והמרכזי בין העובד והמעסיק. כמעט ללא יוצא דופן, מתקיים משא ומתן ארוך שאינו תורם לפריון ארוך הטווח. הזמן המבוזבז ותסכולם של העובד והמעביד כאחד, אינם מטיבים בתורם את יחסי העבודה ולעיתים אף שוחקים את העניין והאתגר של העובד. מכאן, הדרך לירידה חדה בפריון העובד ובנזק הישיר למעסיק, באמצעות התפוקה הכוללת השלילית של העסק שלו, קצרים.
מתוך ההבנה לחשיבות העליונה של תנאי השכר לעובד עצמו ומתוך מטרה למתן את החלק המכריע שלהם יש לאפשר לעובד למצוא גורמים מחזקים אחרים במקום העבודה ובכך לעקר מראש גורם זה כפוגע בפריון הכללי שלו. לשם כך, ניתן לטפל בגורמים האחרים שהוזכרו. גורם שעלותו יחסית נמוכה ותרומתו למכלול הפריון של העובד היא גבוה יותר מהמיוחס לה היא סביבת העבודה. זאת, מושפעת באופן ישיר מעיצוב המשרד הכולל ריהוט משרד ואת תנאי העבודה הישירים של העובד הבאים לידי ביטוי בפרטים קטנים אך מכריעים, כגון כיסאות מזכירה או כורסאות מנהל, ריהוט לחדרי ישיבות, ריהוט מתכת המשמש לרוב לאחסון תיקים וציוד משרדי אחר. אפילו הפסקת הצהריים יכולה להיות מרכיב חשוב ביצירת תחושה חיובית במשרד ולתרום לסביבה נעימה ומגבירת פריון. השקעה במטבחון העובדים ועיצוב שלו באמצעות ריהוט לבתי קפה, יכול לאפשר לעובדים להישאר בתוך המשרד ובכך ולחסוך בהוצאות (עובדה שיכולה להיות משמעותית בתנאי השכר), לאפשר אינטראקציה בין העובדים שאינה אפשרית במהלך העבודה השוטפת ויצירת גיבוש והווי שאינם אפשרים ביציאה לארוחה במסעדה מחוץ למשרד. יצירת סביבה כזו באמצעות פינת בית קפה או שולחנות מסעדה, בר וכו' הם פשוטים למדי ועלותם אינה גבוה כלל ועיקר.
אם נסכם - עיצוב וגם ריהוט כרכיבים מרכזיים באווירה המכתיבה את סביבת העבודה של העובד יכולים להיות השקעה זולה וכדאית לטווח הארוך. יצירת מרחב עבודה נעים ונוח הנו משמעותי בהגברת פריון העבודה. ללא ספק, האווירה החיובית שתיווצר תסייע להקטנת משקל דיון השכר השנתי ובכך תמנע או תמזער את הלחצים הכרוכים בו ופגיעה אפשרית בחדוות העובד לטווח ארוך. תרומתו של ריהוט משרד נוח, בריאותי ואיכותי או ריהוט לבתי קפה השוברים את השיגרה ומקנים אווירת עבודה איכותית לא מקבלים את משקלם הנכון בעת הקמת עסק ותכנון סביבת המשרד.
חשוב לזכור - השקעה בעובד, מתוך מחשבה לטווח ארוך תהיה מועילה לשני הצדדים.
גם אם קביעה זו נשמעת מופרכת משהו - הרי שבחינה מעמיקה יותר שלה תגלה רבדים פשוטים, קלים וזולים ליישום המאפשרים שינוי מוחלט של האווירה במקום העבודה, גיבוש ויצירת רוח צוות והמהווים טיפול מונע ומוקדם בנושאים רגישים כתנאי השכר.
למספר גורמים משקל מהותי בעיצוב תחושה ואווירה, עבור העובד ובהם - יחסי אנוש, סביבת העבודה הפיזית, אתגר ועניין וכמובן תנאי השכר. תנאי השכר מהווים את מוקד החיכוך העיקרי והמרכזי בין העובד והמעסיק. כמעט ללא יוצא דופן, מתקיים משא ומתן ארוך שאינו תורם לפריון ארוך הטווח. הזמן המבוזבז ותסכולם של העובד והמעביד כאחד, אינם מטיבים בתורם את יחסי העבודה ולעיתים אף שוחקים את העניין והאתגר של העובד. מכאן, הדרך לירידה חדה בפריון העובד ובנזק הישיר למעסיק, באמצעות התפוקה הכוללת השלילית של העסק שלו, קצרים.
מתוך ההבנה לחשיבות העליונה של תנאי השכר לעובד עצמו ומתוך מטרה למתן את החלק המכריע שלהם יש לאפשר לעובד למצוא גורמים מחזקים אחרים במקום העבודה ובכך לעקר מראש גורם זה כפוגע בפריון הכללי שלו. לשם כך, ניתן לטפל בגורמים האחרים שהוזכרו. גורם שעלותו יחסית נמוכה ותרומתו למכלול הפריון של העובד היא גבוה יותר מהמיוחס לה היא סביבת העבודה. זאת, מושפעת באופן ישיר מעיצוב המשרד הכולל ריהוט משרד ואת תנאי העבודה הישירים של העובד הבאים לידי ביטוי בפרטים קטנים אך מכריעים, כגון כיסאות מזכירה או כורסאות מנהל, ריהוט לחדרי ישיבות, ריהוט מתכת המשמש לרוב לאחסון תיקים וציוד משרדי אחר. אפילו הפסקת הצהריים יכולה להיות מרכיב חשוב ביצירת תחושה חיובית במשרד ולתרום לסביבה נעימה ומגבירת פריון. השקעה במטבחון העובדים ועיצוב שלו באמצעות ריהוט לבתי קפה, יכול לאפשר לעובדים להישאר בתוך המשרד ובכך ולחסוך בהוצאות (עובדה שיכולה להיות משמעותית בתנאי השכר), לאפשר אינטראקציה בין העובדים שאינה אפשרית במהלך העבודה השוטפת ויצירת גיבוש והווי שאינם אפשרים ביציאה לארוחה במסעדה מחוץ למשרד. יצירת סביבה כזו באמצעות פינת בית קפה או שולחנות מסעדה, בר וכו' הם פשוטים למדי ועלותם אינה גבוה כלל ועיקר.
אם נסכם - עיצוב וגם ריהוט כרכיבים מרכזיים באווירה המכתיבה את סביבת העבודה של העובד יכולים להיות השקעה זולה וכדאית לטווח הארוך. יצירת מרחב עבודה נעים ונוח הנו משמעותי בהגברת פריון העבודה. ללא ספק, האווירה החיובית שתיווצר תסייע להקטנת משקל דיון השכר השנתי ובכך תמנע או תמזער את הלחצים הכרוכים בו ופגיעה אפשרית בחדוות העובד לטווח ארוך. תרומתו של ריהוט משרד נוח, בריאותי ואיכותי או ריהוט לבתי קפה השוברים את השיגרה ומקנים אווירת עבודה איכותית לא מקבלים את משקלם הנכון בעת הקמת עסק ותכנון סביבת המשרד.
חשוב לזכור - השקעה בעובד, מתוך מחשבה לטווח ארוך תהיה מועילה לשני הצדדים.
ליאב ריהוט משרדי
-----------------------------------
ריהוט לבתי קפה, ריהוט לחדרי ישיבות בעלות ושירות ללא תחרות - לפרטים, עסקים ומוסדות בכל רחבי הארץ.
-----------------------------------
ריהוט לבתי קפה, ריהוט לחדרי ישיבות בעלות ושירות ללא תחרות - לפרטים, עסקים ומוסדות בכל רחבי הארץ.